martes, 2 de diciembre de 2008


No sabem ni on anem ni què volem. Estic estudiant dret, llavors me’n vaig al gimnàs, probablement abans d’anar a dormir llegiré part d’algun llibre o acabaré de repassar el diari i abans que tot aquest dia acabi parlaré amb algú.

Estudio dret per aprovar els exàmens,vaig al gimnàs per estar en forma, llegeixo diaris i llibres per estar al dia i disposar d’un mínim de cultura, i parlaré amb algú o amb alguns amb l’objectiu d’establir uns lligams socials, o bé, acabar amb aquests lligams. Tot això per a què? Per d’aquí vint anys tenir una bona feina i un bon sou, estar físicament en forma i no notar els símptomes de l’envelliment, per poder-me defensar en qualsevol disputa intel·lectual i perquè el dia de demà poder tenir uns lligams socials que em serveixin per moure’m pel món. Ja, però llavors, un cop tens tot això de què em serveix?

Mesuro 1,83 metres i peso 82 kilograms (tot pura fibra evidentment), estic en una petita ciutat de 3 milions d’habitants, formo part de la nació catalana de 7 milions més o menys, la meva nació està dins de l’estat espanyol que té uns 46 milions d’habitants i uns 3000 quilómetres d’una punta a l’altre. L’estat espanyol està dins de la Unió Europea que té centenars d’habitants i milers de quilómetres. La UE està dins del món en el qual jo no hi pinto res i casi ningú excepte uns pocs no saben res de la meva existència, la terra, un planeta amb vida amb milers de milers d’habitants que es troba immers en el sistema solar, que és tan sols una petita ralladeta de merda d’una cantonada de la Via Làctea, i així podríem continuar...

Sabem on anem? Quin sentit té estudiar, llegir, posar-se amb forma, tenir una sèrie de relacions socials, viatjar, etcètera; si som tan sols una cosa esquifida de la creació? I quin sentit i de què serveix el bon sou, les relacions laborals, els viatges, la cultura i ser tan ben parit com ets quan et mors?

Amb la mort tot s’acaba diuen uns, no m’agrada pensar ni creure’m que amb la putrefacció del meu jo físic s’acaba el meu jo persona. No m’agrada pensar que tenim una vida tan pobre de sentit i significat que als trenta, divuit, seixanta o vuitanta-tres anys que estiguem aquí, siguin anys buits i de pas els quals el seu únic objectiu és la mort.

Hi ha qui diu que amb la mort reencarnem un cop rere altre i així successivament, continuant vivint en la mediocritat, continuïtat i esquifidesa que caracteritza fins i tot els més grans del nostre planeta. No m’agrada pensar, ni creure’m que estic condemnat eternament a viure en un context rotatori de vides inconnexes i anònimes.

N'hi ha uns, més llunàtics i romàntics alhora, que somien que a la fi del nostre temps la nostra riquesa interior, autèntic patrimoni nostre, ens portarà a un món no físic en el qual estarem al voltant de la omnipotència personificada. N'hi ha, fins i tot, uns encara més romàntics que diuen que en aquest lloc on hi serem tots els que realment hi volem estar, ens regirem únicament per l’amor entre tots els que hi estarem, que ens vindrà establert per forces superiors. El nostre jo persona i interior serà mostrat amb tot el seu esplendor, donant sentit i llum a la nostra existència. Sé que és una idea estrambòtica, rebuscada, però m’agrada pensar que encara que costi creure’ns-ho hi ha un lloc on les nostres existències tenen sentit, i en el qual podem dirigir les nostres actituds i comportaments terrenals i elevi la nostre categoria humana.

5 comentarios:

Rafel Fàbrega dijo...

Sí, és un tema tabú i el què dius és molt típic, però estic bastant plenament d'acord amb tu (no és que em maqui personalitat, senzillament coincideixo amb el què dius). Jo segurament ho hauria escrit de diferent manera (i millor, per suposat) però és tot correcte...ànims amb els exàmens!

pd: deus haver tingut un lapsus, però Espanya no fa 3000 km sinó uns1000 aproximadament. Perdona però...abans has parlat de cultura, no? xDD

Rafel Fàbrega

Frank Bayer dijo...

Ignasi, tranquil, ara tens dues sortides, o vas a l'Àfrica a fer-te missioner o ocupes la UB. Ànims!!! Per cert, a l'escrit hi ha moltes veritats, i sobretot, molt ben dites!!!

Enfant terrible dijo...

Molt interessant el que expliques Ignasi.

De vegades també reflexiono i em pregunto quina és la meva finalitat al món, passaré com si res i hi deixaré alguna emprempta? mmm...segurament la primera. Quan ja no hi sigui (d'aqui moooolts i moooolts anys,espero) pot ser no se m'oblidarà, al menys fins que les persones amb qui m'he topat i a les quals he marcat la seva vida m'oblidin, crec que aleshores ja haurè mort. Vaja,si no hi ha cap institut amb el meu nom o surtu als llibres d'història. Pero aquesta no crec que sigui la finalitat de la gent normal, no la busques, més aviat t'hi pots trobar,o no.La finalitat de tots considero que ha de ser la recerca de la felicitat.

Pot ser sembla absurt això pero crec que estudiar,decidir amb qui volem tenir un amistat,a on marxarem de vacances tot ho fem per això,per ser feliços. I mira si es prou important que, com segurament saps, Jefferson la va incloure a la incloure com a Dret inalienable a la Declaracio d'Independència dels US.

Això de la felicitat es indiferent per cadascu,suposu. Ara mateix per mi el que més m'ajudaria es aprobar els examens ben aprobats i gaudir del Nadal...

Enfi...t'estic fotent un rollu que no vegis,i hauria d'estar dormir després d'haver-me passat el dia estudiant.Pèro vaja, em va semblar interessant el teu blog.

Will

Anónimo dijo...

Ignasi... Espanya només té 3000 metres de punta a punta?? collons tu, fins hi tot Andorra és més gran!
A veure si ens fixem més en el que escribim!

PD: Tot això del blog està molt bé, el que penses potser també, però... qui et va ensenyar a escriure? quan el molt honorable senyor Fèlix Brugera ensenyava català al Bell-lloc, on eres??

Salut!

Ignasi Planagumà Prunell
(alguns em defineixen com oparra)

Anónimo dijo...

Hola Ignasi, ja veig que m'has fest cas i t'has agafat un professional que t'ha ajudat a reescriure o modificar una mica les abarrassions de gramàtica (i alguna d'ortigràfica) dels teus escrits.

PD: Al meu comentàri anterior pregunto que si Espanya té 3000 metres... és que abans de ser modificat el text posava això!

Ignasi Planagumà Prunell
(Alguns em defineixen com oparra)